Fra dørmatter til gulltrykk på Xerox Premier Partner konferansen

konferanse2_170624Et femtitalls av de større nordiske Xerox-kundene deltok på den årlige Xerox Premier Partner konferansen, da denne nylig ble avholdt på The Paper Lab, Antalis, i København. Kunnskapsdeling står i fokus under dette arrangementet, der Antalis orienterte om nye muligheter med printmedia, oppdateringer fra Xerox om digital/krysspublisering og inkjet, og – ikke minst – spennende historier fra Renessanse Media, Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) og Thure Trykk.

Dørmatter med gradskive tok fullstendig av

thure_gradskive1

68.000 delinger – så langt…

Deltagerne på Xerox Premier Partner konferansen fikk ta del i historien om dørmattene med gradskiver, en idé Thure Trykk fikk fra en av barneskolene i Skien. Det er historien om hvordan sosiale medier kan skape en etterspørsel ingen har drømt om, når man får en idé som mange ønsker å dele med andre. På kort tid hadde innlegget om dørmattene på Thure Trykks Facebook-side nådd hele 68.000 visninger, med påfølgende omtale i lokalpresse, TV2 og internasjonale medier, og dermed en respons uten sidestykke for det familieeide trykkeriet i Skien. Hva kan vi lære av det? At kombinasjonen av kreative print på nye materialer og deling på sosiale medier kan gi fantastiske resultater! Hos Thure Trykk produserer de gradskive-dørmatter for fullt og er allerede i gang med flere produkter i samme «genre».

 

rm_xeroxaward_4309_1024Delte kunnskap om praktbok

Renessanse Media (RM) har produsert praktboken Kjartans Tango, som ble premiert på Xerox Best of the Best på Drupa tidligere i år. Hos RM har de satset stort på produksjon av hardcover-bøker, og anerkjennelsen fra ”Kjartans Tango” brukes aktivt i markedsføringen. Sammen med Dale Norcliffe fra GTxcel demonstrerte Jørn Våraker fra RM også en elektronisk utgave av den samme boka, med spennende verdiøkninger som video direkte fra boka, alt produsert via Xerox Free Flow Digital Publisher. Wow-effekten i salen var hørbar, ingen tvil om at dette er interessant for mange!

Digitaltrykk er gull!

dss_gull2

Med et femte fargeverk for gulltrykk er det langt enklere enn før å produsere trykksaker med gulltrykk for DSS.

Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) har ansvaret for den grafiske produksjonen i departementene, der det benyttes det norske riksvåpenet i gull på ulike trykksaker og omslag. Mens DSS tidligere måtte gjennom en kostbar offsetproduksjon med store begrensninger for å oppnå dette, er nå – bokstavelig talt – digitaltrykk blitt til gull hos DSS! Nå trykker de nemlig en femte farge med gull i tillegg til CMYK på Xerox C1000P, dermed oppnår de virkelig print on demand, det vil si at alt produseres for departementene i takt med behovene.

dss_gull1

konferanse3_170524